SALGS- & LEVERINGSBETINGELSER

Nordhavn Power Solutions opfordrer Kunden til at læse Salgs- & Leveringsbetingelserne grundigt igennem, herunder særligt punkt 4, 7, 9, 10, 13 og 14.

1. ANVENDELSE OG GYLDIGHED

1.1.
Nærværende salgs- & leveringsbetingelser (herefter ”Salgs- & Leveringsbetingelser”) er gældende for alle salg af produkter og services (herefter ”Leverancer” eller ”Leverancen”) fra Nordhavn Power Solutions til Kunden.

1.2.
Alle fravigelser til disse Salgs- & Leveringsbetingelser skal aftales skriftligt mellem Nordhavn Power Solutions og Kunden. Kundens angivelse af generelle eller særlige vilkår i Kundens ordre skal ikke anses for gældende, medmindre Nordhavn Power Solutions skriftligt har accepteret Kundens generelle eller særlige vilkår.

2. TILBUD / ORDRE

2.1.
En aftale mellem Nordhavn Power Solutions og Kunden anses først for indgået, når Nordhavn Power Solutions har fremsendt en skriftlig ordrebekræftelse til Kunden (herefter ”Aftalen”). Kundens eventuelle indsigelser imod ordrebekræftelsens indhold skal foreligge skriftligt og være Nordhavn Power Solutions i hænde senest 1 uge efter ordrebekræftelsens dato. Overskrides denne frist, anses Aftalen for indgået på de i ordrebekræftelsens anførte vilkår.

3. TEKNISKE OPLYSNINGER, PRODUKTINFORMATIONER M.V.

3.1.
Alle oplysninger i brochurer, kataloger, prislister m.v. om vægt, dimensioner, kapacitet, ydeevne og andre tekniske data, er omtrentlige og kun bindende i det omfang, aftalen udtrykkeligt henviser til dem.

4. PRISER

4.1.
Den endelige pris vil fremgå af Nordhavn Power Solutions’ ordrebekræftelse. Alle priser er angivet eksklusive moms, told og enhver anden offentlig afgift, medmindre andet er aftalt mellem parterne og anført i ordrebekræftelsen.

4.2.
Prisen i Aftalen er baseret på de fragt-, materiale- og personaleomkostninger, som eksisterede på tidspunktet for indgåelsen af Aftalen. Nordhavn Power Solutions har ret til at regulere priserne i Aftalen, såfremt der efter indgåelsen af Aftalen og indtil Nordhavn Power Solutions levering af Leverancen sker ændringer i priserne, som Nordhavn Power Solutions ikke kan kontrollere, herunder, men ikke begrænset til ændringer i underleverandørarbejde, overenskomstbestemt arbejdsløn, toldsatser, import/eksport-afgifter, valutakurser, afgifter, prisstigninger på råvarer samt alle andre forhold uden for Nordhavn Power Solutions’ kontrol.

4.3.
Nordhavn Power Solutions skal give Kunden skriftlig meddelelse om eventuelle prisstigninger indenfor rimelig tid.

5. BETALINGSBETINGELSER

5.1.
Købesummen forfalder til betaling i henhold til de vilkår, der er angivet i ordrebekræftelsen. De øvrige betalingsbetingelser fremgår af Aftalen mellem Nordhavn Power Solutions og Kunden.

5.2.
Ved overskridelse af betalingsfristen i fakturaen, vil Nordhavn Power Solutions kræve rente svarende til 1,5% pr. påbegyndt måned fra seneste rettidige betalingsdato og indtil restance-beløbet er krediteret i Nordhavns Power Solutions’ pengeinstitut, ligesom Nordhavn Power Solutions er berettiget til at kræve erstatning for sine inddrivelsesomkostninger.

5.3.
Nordhavn Power Solutions er berettiget til at tilbageholde eller suspendere arbejdet med Leverancen, hvis Kunden er i betalingsmisligholdelse i henhold til 5.1.

5.4. Nordhavn Power Solutions er berettiget til at ophæve Aftalen ved skriftlig meddelelse til Kunden, hvis Kunden er i betalingsmisligholdelse i mere end 30 dage, hvorefter Nordhavn Power Solutions foruden morarenter og inddrivelsesomkostninger, er berettiget til at kræve erstatning for de tab, som Nordhavn Power Solutions har lidt.

6. LEVERING

6.1.
Levering sker ex works Nordhavn Power Solutions (INCOTERMS 2020), medmindre andet er skriftligt aftalt i det konkrete tilfælde og fremgår af Aftalen.

6.2.
Ejerskabet til Leverancen overgår til Kunden, når Nordhavn Power Solutions har modtaget fuld betaling for Leverancen.

7. LEVERINGSTID OG FORSINKELSE

7.1.
Leveringstidspunktet fremgår af Aftalen mellem Nordhavn Power Solutions og Kunden. Nordhavn Power Solutions er berettiget til at udskyde leveringstidspunktet med op til 30 dage, som i enhver henseende skal betragtes som rettidig levering, og Kunden kan således ikke af denne grund udøve nogen misligholdelsesbeføjelser overfor Nordhavn Power Solutions.

7.2.
Overskrider Nordhavn Power Solutions ovennævnte frister jf. punkt 7.1, er Kunden berettiget til at opkræve en konventionalbod svarende til 0,5% af Købesummen for den del af Leverancen, som er i forsinkelse pr. hele uges forsinkelse. Konventionalboden kan maksimalt udgøre 5% af Købesummen. Hvis en forsinkelse, som skyldes Nordhavn Power Solution, medfører, at Kunden bliver berettiget til at opkræve den maksimale konventionalbod, skal Kunden være berettiget til skriftligt at ophæve Aftalen ved at give Nordhavn Power Solutions skriftlig meddelelse herom.

7.3.
Konventionalbod og ophævelse, som beskrevet i punkt 7.2, er de eneste misligholdelsesbeføjelser, som Kunden kan gøre gældende i tilfælde af Nordhavn Power Solutions forsinkelse. Kunden er således afskåret fra at fremsætte krav om erstatning af nogen art, herunder for direkte eller indirekte tab.

7.4.
Uagtet punkt 7.2 er Kunden dog ikke berettiget til at ophæve købet, såfremt forsinkelsen ved levering skyldes en omstændighed som nævnt i punkt 17. I så tilfælde udsættes leveringstiden med den tid, som hindringen varer. Nordhavn Power Solutions skal snarest muligt meddele Kunden ændringer i leveringstiden.

8. FORSINKELSE SOM FØLGE AF KUNDENS FORHOLD

8.1.
Forårsages en forsinkelse af forhold, for hvilket Kunden er ansvarlig, herunder eksempelvis Kundens ændring af konfiguration eller kravspecifikation, forsinkelse med levering af tekniske specifikationer m.v., udskydes leveringsdatoen med det antal dage, som modsvarer Kundens forsinkelse. Hvis Nordhavn Power Solutions pådrager sig yderligere omkostninger som følge af Kundens forhold, er Nordhavn Power Solutions berettiget til kompensation for sådanne omkostninger, inklusive en rimelig profitmargin.

8.2.
Kan levering ikke gennemføres som følge af, at Kunden ikke kan eller afslår at aftage Leverancen til det aftalte leveringstidspunkt, henstår Leverancen for Kundens regning og risiko på Nordhavn Power Solutions’ lager eller andet sted bestemt af Nordhavn Power Solutions.

8.3.
Nordhavn Power Solutions vil herudover være berettiget til at udstede en faktura, som havde levering fundet sted på den aftalte leveringsdato.

9. UNDERSØGELSESPLIGT OG REKLAMATION

9.1.
Kunden er forpligtet til straks at foretage en grundig undersøgelse af Leverancen efter Kundens modtagelse. Ved køb af reservedele er det Kundens ansvar at kontrollere Leverancen inden montering.

9.2.
Hvis Kunden opdager, eller burde have opdaget mangler i forbindelse med undersøgelsen af Leverancen som beskrevet i punkt 9.1, skal Kunden straks og senest 3 dage efter modtagelsen af Leverancen skriftligt reklamere til Nordhavn Power Solutions med specifik angivelse og beskrivelse af de mangler, der gøres gældende.

9.3.
For så vidt angår skjulte fejl og mangler udvides reklamationsfristen til 12 måneder efter leveringstidspunktet.

9.4.
Reklamere Kunden ikke rettidigt, som beskrevet i punkt 9.1 og 9.2, bortfalder Kundens ret til at gøre manglerne gældende.

10. PRODUKTANSVAR

10.1.
Nordhavn Power Solutions’ ansvar for skader på ikke-erhvervsmæssigt løsøre, som Leverancen har forårsaget, er begrænset til DKK 5 mio. pr. skade. Nordhavn Power Solution kan ikke holdes ansvarlig for skader forårsaget af Leverancen på Kundens erhvervsmæssige ejendom eller erhvervsmæssige løsøre, uanset om sådanne måtte være ejet eller lejet af Kunden, eller for konsekvenserne af sådanne skader, herunder direkte og indirekte tab.

10.2.
Nordhavn Power Solutions kan ikke holdes ansvarlig for personskade eller død, som Leverancen måtte påføre Kundens personale eller tredjeparter, når sådanne tredjeparter ikke er Nordhavn Power Solutions underleverandører, ansatte eller andre personer under Nordhavn Power Solutions kontrol.

10.3.
Kunden er forpligtet til at holde Nordhavn Power Solutions skadesløs i det omfang Nordhavn Power Solutions måtte blive holdt ansvarlig over for en tredjepart for tab eller skade, som Nordhavn Power Solutions ikke er ansvarlig for i henhold til dette punkt 10.

10.4.
Kunden er forpligtet til at lade sig sagsøge ved den domstol eller voldgiftsret, som behandler et erstatningskrav rejst mod Nordhavn Power Solutions med baggrund i en skade eller et tab, som påstås forårsaget af Leverancen.

11. ANNULLERING ELLER ÆNDRING AF EN INDGÅET AFTALE

ÆNDRING AF EN LEVERANCE

11.1.
Ændring af omfanget en Leverance kan kun ske med Nordhavn Power Solutions’ skriftlige godkendelse. Nordhavn Power Solutions skal i intet tilfælde være forpligtet til at acceptere en ændring af en Leverance, hverken i kvalitet, omfang, antal mv., uden at parterne skriftligt har aftalt en ændring af Købesummen og leveringsdatoerne for Leverancen.

ANULLERING AF EN LEVERANCE

11.2.
Annullering af en Leverance kan kun ske med Nordhavn Power Solutions’ skriftlige godkendelse.

11.3.
Hvis Nordhavn Power Solutions godkender Kundens annullering af en Leverance, skal Nordhavn Power Solution være berettiget til betaling af følgende:

(i) betaling for alt arbejde, som er udført inden Kundens annullering af Leverancen, herunder for leverede delleverancer samt for ordre, som Nordhavn Power Solutions har lagt hos underleverandører forud for Kundens annullering,

(ii) betaling for omkostninger forbundet med demobilisering, såfremt Leverancen indebærer service-, installations- eller monteringsydelser,

(iii) betaling for øvrige omkostninger, som er direkte forbundet med Kundens annullering af Leverancen, som Nordhavn Power Solutions ikke har mulighed for at afværge, og

(iv) betaling af 15% af værdien af den del af Leverancen, som ikke blev gennemført som følge af Kundens annullering, når annullering sker indenfor 12 måneder efter Aftalens indgåelse og 20% af værdien af den del af Leverancen, som ikke blev gennemført som følge af Kundens annullering, når annullering sker efter 12 måneder fra aftalens indgåelse.

12. ANSVAR I FORBINDELSE MED MONTAGE- OG SERVICEARBEJDE

12.1.
Nordhavn Power Solutions’ Leverance omfatter kun montage, service og indkøring, såfremt der er truffet særskilt aftale herom.

12.2. S
Såfremt der er indgået aftale om montage, anses levering for sket ved Nordhavn Power Solutions’ færdigmelding af monteringen. Risikoen for hændelige skader på det monterede overgår efter færdigmeldingen til Kunden. Hvis Kunden ibrugtager Leverancen inden montagens færdigmelding, hæfter Kunden for skader, bortkomst eller forringelser, som ikke skyldes Nordhavn Power Solutions’ forhold.

12.3. Såfremt montage- eller servicearbejdet på de berørte komponenter viser sig at være behæftet med fejl og/eller mangler, er Nordhavn Power Solutions berettiget til at vælge ansvarsfrit enten at udbedre manglen eller at betale erstatning svarende til det beløb, det vil koste Kunden at få manglen udbedret lokalt og forudsat, at Nordhavn Power Solutions skriftligt har accepteret det af tredjemand anførte beløb til udbedring af manglen.

13. GARANTI

13.1. OMFANG

13.1.1
Garantien dækker fejl og mangler på leverancen eller dele heraf.

13.1.2
Garantien omfatter ikke forhold, som skyldes:

(i) Almindeligt slid, utilstrækkelig vedligeholdelse eller fejlagtig håndtering (inkl. overbelastning eller overspænding), inkl. batterier, forsømmelighed, hændelige skader, uautoriserede ændringer, uautoriseret brug eller programmering, uhensigtsmæssig vedligeholdelse eller tilkobling, opbevaring, transport eller installation, enhver form for brug af udstyr ud over kapacitet og grænser fastsat af producent eller under ikke anbefalede betingelser, fejl opstået efter at fejl eller mangel er eller skulle have været opdaget, skader i batterier, lamper og sikringer, og skader på grund af brug af dele ikke leveret eller produceret af producenten.

(ii) Skader, som er forårsaget af force majeure,

(iii) Skader, som er forårsaget af Kunden, Kundens andre leverandører eller tredjemand,

13.2.
Garantien omfatter ikke udgifter til leje af erstatningsudstyr i reparationsperioden eller udgifter til arbejde og/eller omkostninger til sammenkobling af produkterne med Kundens øvrige udstyr.

13.3.
Garantien dækker ikke fejl og mangler af nogen art, hvis Kunden er i betalingsmisligholdelse i henhold til Aftalen.

GARANTIPERIODE

13.4.
Medmindre andet er aftalt, er Nordhavn Power Solutions’ garantiperiode begrænset til 12 måneder efter ibrugtagning af Leverancen. Garantiperioden kan dog maksimalt gælde i 18 måneder efter levering i henhold til det aftalte Incoterm mellem Kunden og Nordhavn Power Solutions. Ved køb af reservedele gælder der en garantiperiode på 12 måneder fra levering af reservedelene i henhold til det aftale Incoterm.

13.5.
Kunden skal skriftligt oplyse Nordhavn Power Solutions om det nøjagtige tidspunkt for ibrugtagning af Leverancen.

13.6.
Hvis ibrugtagningstidspunktet ikke indberettes indenfor 3 dage efter ibrugtagning af Leverancen, regnes garantiperioden fra leveringstidspunktet i henhold til det aftalte Incoterm mellem Kunden og Nordhavn Power Solutions.

13.7.
I garantiperioden er Kunden forpligtet til skriftligt at reklamere over fejl eller mangler ved Leverancen straks og senest 3 dage efter, at Kunden opdagede eller burde have opdaget manglen efter garantien. Hvis kunden ikke reklamerer skriftligt indenfor denne frist, mister Kunden sin ret til at gøre fejl og mangler gældende i henhold til dette punkt 13.

NORDHAVN POWER SOLUTIONS’ RETTIGHEDER OG FORPLIGTELSER

13.8.
Hvis en Leverance eller dele heraf viser sig at være behæftet med fejl eller mangler, er Nordhavn Power Solutions berettiget til enten 1) at udbedre fejlen eller manglen, 2) at ombytte Leverancen eller dele heraf med produkter af en tilsvarende kvalitet eller 3) at ophæve den pågældende aftale og returnere Købesummen modtaget fra Kunden ved overdragelse af Leverancen.

13.9.
Hvis Nordhavn Power Solutions tilbyder at udbedre manglen eller ombytte leverancen helt eller delvist, jf. 13.8, er Kunden ikke berettiget til at annullere Leverancen eller fremsætte krav om erstatning, hvad enten Kunden lider et direkte eller indirekte tab, inkl. driftstab, eller at gøre misligholdelsesbeføjelser gældende.

13.10.
Nordhavn Power Solutions skal alene være forpligtet til at udbedre en fejl eller en mangel, når Nordhavn Power Solutions har foretaget en teknisk undersøgelse af de pågældende dele af Leverancen. Den tekniske undersøgelse, reparation eller ombytning skal foregå på et af Nordhavn Power Solutions anvist sted, enten på Nordhavn Power Solutions’ værksted eller på et autoriseret værksted. Garantien dækker ikke transportomkostninger til og fra det sted, hvor den tekniske undersøgelse, reparation eller ombytning skal finde sted eller omkostninger forbundet med at demontere og genmontere Leverancen før eller efter den tekniske undersøgelse, reparation eller ombytning.

13.11.
Hvis Nordhavn Power Solutions’ udbedring af fejl eller mangler i garantiperioden, jf. klausul 13.4, resulterer i, at dele af Leverancen skal udskiftes, skal sådanne dele returneres til Nordhavn Power Solutions’ forretningssted for Kundens regning og risiko, og skal anses for Nordhavn Power Solutions’ ejendom. Hvis dele ikke returneres til Nordhavn Power Solutions’ forretningssted, er Nordhavn Power Solutions berettiget til at afvise Kundens garantikrav.

13.12.
Den tekniske undersøgelse og reparation af Leverancen kan efter skriftlig aftale mellem parterne foregå på Kundens ejendom. I dette tilfælde skal Kunden betale alle Nordhavn Power Solutions’ omkostninger i forbindelse hermed, inklusive transport- og personaleomkostninger, medmindre andet er aftalt.

13.13.
Hvis Nordhavn Power Solutions på baggrund af den tekniske undersøgelse finder, at den pågældende fejl eller mangel ved Leverancen er dækket af garantien, krediteres Kunden de dele eller komponenter, som er dækket af garantien. Øvrige dele som fremsendes til Kunden på dennes forespørgsel eller udførelse af anden service, som ikke er omfattet af garantien, skal betales af Kunden.

13.14.
I tilfælde af fejl eller mangler ved motorer, generatorer eller andre, efter Nordhavn Power Solutions rimelige skøn, større komponenter, vil undersøgelser af Leverancen varetages af den officielle tekniske serviceafdeling hos leverandøren, som vil afgøre garantiens omfang.

13.15.
Alle reklamationer ved brændstofsystemer eller dele heraf er Nordhavn Power Solutions berettiget til at videresende til producenten af brændstofsystemet eller til en autoriseret forhandler, som vil udarbejde en rapport efter at have undersøgt brændstofsystemet eller den pågældende del heraf. Rapporten fra producenten eller den autoriserede forhandler skal være bindende for begge parter, dvs. Nordhavn Power Solutions og Kunden.

REPAREREDE DELE

13.16.
På reparerede eller udskiftede dele gælder der en 12 måneders garantiperiode beregnet fra den dag, hvor reparationen eller udskiftningen blev færdiggjort, dog en maksimal garantiperiode på 6 måneder efter udløbet af den originale garantiperiode i klausul 13.4. Den udskiftede del og dato for udskiftning skrives i reklamationsrapporten eller i andet skriftligt reklamationsmateriale udarbejdet af Nordhavn Power Solutions.

13.17.
Dette vil ikke påvirke garantien på øvrige komponenter.

14. DESIGNANSVAR

14.1.
Nordhavn Power Solutions påtager sig kun designansvar i det omfang, hvor det udtrykkeligt er angivet i Aftalen eller i eventuelle bilag, specifikationer eller yderligere aftaler. Nordhavn Power Solutions er ikke ansvarlig for designfejl, der skyldes fejl eller mangler i de af Kunden leverede designmaterialer, specifikationer, dokumentation eller instruktioner.

14.2.
Såfremt Nordhavn Power Solutions påtager sig designansvaret for bestemte dele af Leverancen, er Nordhavn Power Solutions’ ansvar begrænset til at sikre, at designet opfylder de funktionelle krav i Aftalen og i gældende love, regler og standarder på tidspunktet for indgåelsen af Aftalen. Nordhavn Power Solutions er ikke ansvarlig for manglende opfyldelse af krav, der er baseret på ændringer i lovgivning eller standarder efter Aftalens indgåelse.

15. BEGRÆNSNING AF ANSVAR

15.1.
Såfremt Nordhavn Power Solutions vælger at ophæve Aftalen, jf. 13.8, og returnere den mod-tagne Købesum for Leverancen, er Kunden ikke berettiget til at fremsætte krav om erstatning for en sådan ophævelse eller gøre misligholdelsesbeføjelser gældende.

15.2.
Nordhavn Power Solutions kumulative erstatningsansvar under Aftalen er beløbsmæssigt begrænset til det beløb, Kunden har betalt for Leverancen, hvorpå erstatningskravet baseres.

15.3.
Nordhavn Power Solutions er ikke ansvarlig for Kundens indirekte tab af nogen art, herunder, driftstab, avancetab, følgetab eller andet indirekte tab, inkl. eventuelle liggeomkostninger.

15.4.
Nordhavn Power Solutions er uden ansvar for enhver forsinkelse som følge af afhjælpning eller ombytning. Endvidere er Nordhavn Power Solutions uden ansvar for mangler som følge af ukorrekt brug eller betjening af det leverede eller for mangler ved det leverede, der skyldes ukorrekte eller manglende oplysninger fra Kundens side.

16. IMMATERIELLE RETTIGHEDER

16.1.
Nordhavn Power Solutions skal beholde ejerskabet til alle immaterielle rettigheder til Leverancen, uanset om Leverancen er udarbejdet særligt for Kunden.

16.2.
Kunden tildeles en brugsret til Nordhavn Power Solutions immaterielle rettigheder til Leverancen, men alene i det omfang, at en sådan brug er nødvendig for at anvende eller vedligeholde Leverancen.

17. FORCE MAJEURE

17.1.
Nordhavn Power Solutions påtager sig intet ansvar for ikke opfyldelse af sin forpligtelse i henhold til afgivne tilbud eller eventuelle ordrer samt forsinkelser, som skyldes force majeure, naturkatastrofer, krig, optøjer, borgerlige uroligheder, terroraktioner, beslaglæggelse, regeringsindgreb eller indgreb af lokale myndigheder, ildsvåde, strejker, lockout, import- eller eksportrestriktioner, arbejdsstridigheder, manglende, mangelfulde eller forsinkede leveringer fra underleverandører, helt eller delvist nedbrud af transportmiddel, mangel på arbejdskraft, brændsel, drivkraft, maskinskader eller uheld ved tilvirkning eller afprøvning eller nogen årsag i øvrigt, som ligger udenfor Nordhavns kontrol, og som kan forsinke eller forhindre frem-stillingen og leveringen af Leverancen.

17.2.
I tilfælde af ovennævnte forhold er Nordhavn Power Solutions berettiget til at udskyde levering jf. ovenfor punkt 7.4, indtil opfyldelseshindringen er ophørt, og levering til denne således udskudte leveringstid anses i enhver henseende for rettidig.

17.3.
Såfremt leveringshindringen kan påregnes at ville vedvare udover 3 måneder, skal Nordhavn Power Solutions dog være berettiget til at annullere afgivne tilbud og indgåede aftaler, uden at dette skal anses for misligholdelse, og uden at Nordhavn Power Solutions pådrager sig noget erstatningsansvar for direkte eller indirekte tab, herunder driftstab eller skader forårsaget deraf.

18. FORTROLIGHED

18.1.
Hvis Kunden i forbindelse med Aftalen får adgang til Nordhavn Power Solutions’ fortrolige op-lysninger, skal Kunden være forpligtet til ikke at dele eller videregive sådanne oplysninger til tredjemand.

18.2.
Kunden skal alene være berettiget til at dele eller videregive fortrolige oplysninger, såfremt:

(i) Oplysningerne skal offentliggøres i henhold til gældende lovgivning,

(ii) Oplysningerne allerede er eller bliver gjort offentligt tilgængelige af tredjemand, og dette ikke sker som tredjemands brud på en fortrolighedsforpligtelse overfor Nordhavn Power Solutions, eller

(iii) Oplysningerne er udviklet af eller for Kunden uafhængigt og uden anvendelse af Nordhavn Power Solutions’ fortrolige oplysninger.

18.3.
Efter anmodning fra Nordhavn Power Solutions skal Kunden straks destruere eller returnere alle dokumenter eller materialer, som indeholder fortrolige oplysninger og skriftligt bekræfte dette til Nordhavn Power Solutions.

19. VÆRNETING OG LOVVALG

19.1.
Enhver tvist, strid eller krav, der udspringer af eller i forbindelse med nærværende aftale, eller brud, opsigelse eller ugyldighed af denne, skal afgøres endeligt ved en voldgiftsret i overensstemmelse med det danske Voldgiftsinstituts regler. Voldgiftsnævnet skal bestå af 3 voldgiftsmænd.

19.2.
Voldgiftsretten skal finde sted i København.

19.3.
Sproget, der skal anvendes under voldgiftssagen, skal være engelsk.

19.4.
Nærværende aftale er underlagt dansk rets almindelige regler, herunder bestemmelserne i De forenede Nationers konvention af 11. april 1980 om aftaler om internationale løsørekøb (CISG).

19.5.
Uanset punkt 19.1 er Nordhavn Power Solutions berettiget til at anlægge en retssag ved et værneting ved de ordinære domstole, hvis Nordhavn Power Solutions krav angår Kundens manglende betaling af en eller flere fakturaer

Har du spørgsmål til
vores løsninger og udstyr?

Lad os hjælpe dig med den rigtige power løsning!